Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

 
Ακολουθούν κάποιες από τις δραστηριότητες μας!
(Τα φύλλα εργασίας θα τα κατεβάσετε στο τέλος της ανάρτησης)

Σε ποιούς λέω καλημέρα στο σπίτι μου;

Πως άρχισε το θέμα "Η οικογένεια μου"...
Το πρωί στην παρεούλα μας συνηθίζουμε να λέμε κάποιο τραγούδι για την Καλημέρα μας... (Δείτε τα τραγούδια που τραγουδάμε ΕΔΩ). Αρχίσαμε λοιπόν να συζητάμε σε ποιούς λέμε εμείς καλημέρα στο σπίτι μας το πρωί όταν ξυπνάμε... Στη μαμά μας; Στον μπαμπά μας; Στα αδέλφια μας;
 
Στη συνέχεια τα παιδιά πήραν το παρακάτω φύλλο. Μετέτρεψαν τον κύκλο σε ήλιο και ζωγράφισαν γύρω από τον ήλιο τα άτομα στα οποία λένε "Καλημέρα" το πρωί στο σπίτι.
 

 

 
Δείγμα εργασίας παιδιών
(Για να δείτε τις δημιουργίες των παιδιών, 
"κυλήστε" προς τα κάτω τη scrolling bar, που βρίσκεται δίπλα από τις ζωγραφιές τους )
Sample picture for scroll box: Milford Sound, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Κάθε παιδί παρουσίασε τη ζωγραφιά του, μας είπε ποιούς ζωγράφισε και γιατί. 

Εστιάσαμε έτσι σιγά σιγά στα άτομα που μένουν στο σπίτι μας και αποτελούν την πυρηνική μας οικογένεια. 

 

 

Είδη οικογένειας! "Το φανταστικό μου αδελφάκι..."

Φωτογραφικό υλικό 

Εκπληκτικό ήταν ότι κάποιο μοναχοπαίδι ζωγράφισε πολύ συνειδητά στο παραπάνω φύλλο εργασίας το φανταστικό του αδελφάκι, το αδελφάκι που θα ήθελε να έχει και να ζούνε μαζί. Η συγκεκριμένη περίπτωση παιδιού μας απασχόλησε ιδιαίτερα καθ' όλη τη διάρκεια του θέματος, καθώς το παιδί παρουσίαζε παντού και πάντα το φανταστικό του αδελφάκι! 
Βέβαια μας έδωσε το έναυσμα για να αρχίσουμε να μιλάμε για τις διαφορετικές μορφές που μπορεί να πάρει η οικογένεια. Οικογένειες που δεν έχουν ακόμα αποκτήσει παιδιά, οικογένειες με διαφορετικό αριθμό παιδιών, μονογονεϊκές οικογένεις, οικογένειες που ζούνε στο ίδιο σπίτι με παππούδες και γιαγιάδες κ.τ.λ. Από τα ίδια τα παιδιά αναφέρθηκε ακόμα και η περίπτωση της οικογένειας που υπάρχει απώλεια του ενός γονέα λόγω θάνατου.
Όλα τα παραπάνω προσεγγίστηκαν με ιδιαίτερη προσοχή, σεβόμενοι τα είδη των οικογενειών που αντιπροσώπευαν οι δικοί μας μαθητές και δίνοντας βάση στα συναισθήματα που τους προκαλούσαν οι πληροφορίες που άκουγαν.
 
Φυσικά στις συζητήσεις αυτές πολύτιμος βοηθός μας ήταν οι φωτογραφίες που έφερε το κάθε παιδί από το σπίτι του και στις οποίες απεικονίζοταν η οικογένειά του. Πραγματικά συγκεντρώσαμε πάρα πολλές φωτογραφίες, τις οποίες και αναρτήσαμε σε κανσόν χαρτόνια στην παρεούλα μας κατ΄αυτόν τον τρόπο:
Τα κανσόν τα είχαμε το ένα δίπλα στο άλλο στη γωνιά της παρεούλας και ήταν πραγματικός πόλος έλξης για τα παιδιά, καθώς είχαν την περιέργεια να δουν τους γονείς, τα αδέλφια και τους παππούδες/γιαγιάδες των συμμαθητών τους!

Κολάζ με φωτογραφίες από περιοδικά

Τα παιδιά κόψανε φωτογραφίες από περιοδικά και φτιάξανε τις οικογένειες που θέλανε!
 
Δείγμα εργασίας παιδιών

 

Η οικογένειά μου και τα μπαλόνια των ευχών

Διαβάσαμε το παραμύθι "Πόσο μ΄αρέσει η οικογένεια μου" (Τρέις Μορόνι, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2011).
 
Μιλώντας σε κάποιο σημείο για το τι προσφέρει η μαμά και ο μπαμπάς, φτάσαμε σε δύο σελίδες όπου το αρκουδάκι κρατάει μπαλόνια καρδιές, στα οποία αναγράφονται λέξεις με συναισθήματα που προσπαθούν οι γονείς του να βιώσει μέσα στην οικογένεια του (αγάπη, αποδοχή, εμπιστοσύνη, ασφάλεια κ.τ.λ.). 
 
Συζητήσαμε για το ότι η κάθε οικογένεια είναι μια ομάδα που πρέπει να την ενώνουν πράγματα, ο ένας πρέπει να βοηθάει και να σέβεται τον άλλον, να τον αποδέχεται και να τον στηρίζει  κ.τ.λ.
 
Τέλος με αφορμή την παραπάνω εικόνα, τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένεια τους και αφού εκτυπώσαμε τα παρακάτω μπαλόνια σε χρωματιστά Α4 φύλλα
 
βάλανε τα μέλη της οικογένειάς τους να τα κρατάνε. Στα μπαλόνια έγραψαν αξίες και συναισθήματα που εύχονται να βιώνουν και τα άτομα της δικής τους οικογένειας...
 
Δείγμα εργασίας παιδιών
(Για να δείτε τις δημιουργίες των παιδιών, 
"κυλήστε" προς τα κάτω τη scrolling bar, που βρίσκεται δίπλα από τις ζωγραφιές τους )

 

Sample picture for scroll box: Milford Sound, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

"Η μαμά του Τοποτίπ πηγαίνει στη δουλειά της"

Διαβάσαμε το παραμύθι "Η μαμά του Τοποτίπ πηγαίνει στη δουλειά της" (Anna Casalis - Εκδόσεις Στρατίκη, 2006). 
Η μαμά του Τοποτίπ πιάνει δουλειά (για να βοηθήσει στα οικονομικά της οικογένειας) και ο Τοποτίπ στενοχωριέται, γιατί νομίζει ότι δεν τον αγαπάει πια και θέλει να είναι μακριά του. Μετά όμως από τη συζήτηση που είχε με τους φίλους του στο νηπιαγωγείο αλλάζει γνώμη... Άλλωστε η μαμά του έχει την πιο "γλυκιά" δουλειά του κόσμου! Δουλεύει σε ένα ζαχαροπλαστείο!
Mετά το τέλος του παραμυθιού, καταλήξαμε στο ότι οι γονείς μας πρέπει να εργάζονται για να μπορούν να μας παρέχουν τα απαραίτητα στη ζωή μας... Τους αποχωριζόμαστε κάποιες ώρες αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε μας αγαπάνε. Επειδή ακριβώς μας αγαπάνε & μας νοιάζονται δουλεύουν για να έχουμε μια ποιοτική ζωή.
Με αφορμή επίσης το γεγονός ότι η μάμα του Τοποτίπ εργάζεται, καταλήξαμε και σε μια πολύ ωραία συζήτηση σχετικά με το ότι πολλές μαμάδες που είναι εργαζόμενες χρειάζονται βοήθεια από τα παιδάκια στο σπίτι. Δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από τη μαμά μας...

Και λίγα μαθηματικούλια...

Πόσα παιδιά υπάρχουν στην οικογένειά μου;

Φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου για να δηλώσουμε πόσα παιδιά υπάρχουν στην κάθε οικογένεια

Ζωγραφίζω τα μέλη της οικογένειά μου (φύλλο εργασίας)

Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους, τη μαμά τους, τον μπαμπά τους και τόσα παιδάκια όσα είναι και τα αδέλφια τους. Εάν δεν έχουν αδέλφια, δε ζωγραφίζουν κανένα παιδάκι. Εάν π.χ. έχουν έναν αδελφό ζωγραφίζουν ένα αγοράκι, εάν έχουν δύο αδελφές ζωγραφίζουν δύο κοριτσάκια κ.τ.λ. Εάν υπάρχει μωρό στο σπίτι ζωγραφίζουν αντίστοιχα το μωρό κορίτσι  ή το μωρό αγόρι...
Download το φύλλων εργασίας θα κάνετε στο τέλος της ανάρτησης.
 
Φύλλο εργασίας για τα αγόρια:
 
Φύλλο εργασίας για τα κορίτσια:
Σημείωση: Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας δόθηκε έχοντας πρώτα ελέγξει τη δομή των οικογενειών των παιδιών της τάξης μας (π.χ. δεν υπήρχε περίπτωση απώλειας γονέα λόγω θανάτου, που θα δημιουργούσε αρνητικά συναισθήματα στην ψυχή του παιδιού που θα έπρεπε να μη ζωγραφίσει το γονέα του...). Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προσεγγίζουμε τέτοιου είδους θέματα...
 
Δείγμα εργασίας παιδιών
(Για να δείτε τις εργασίες των παιδιών, 
"κυλήστε" προς τα κάτω τη scrolling bar, που βρίσκεται δίπλα από συτές)

 

Sample picture for scroll box: Milford Sound, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Γράφω το όνομα μου & τα ονόματα των γονιών μου

Σκέτος πίνακας για να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους & τους γονείς τους & να γράψουν τα όνόματα τους.
... ή με εικόνες για τα αγόρια
...και για τα κορίτσια

Κατεβάστε τα φύλλα εργασίας πατώντας το πράσινο κουμπί

Σε ποιούς λέω καλημέρα στο σπίτι

Τα μπαλόνια (των ευχών)

Ζωγραφίζω τα μέλη της οικογένειας μου

Γράφω το όνομά μου & τα ονόματα των γονιών μου

 
Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2013
15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου - Ολοήμερο τμήμα
Νηπιαγωγοί: Μαρία Πολίτου - Αγγελική Τσιρώνη
 
 

 

Σχολιάστε μέσω fb ή αφήστε το μήνυμά σας στον καμβά!